kikade in på tindras blogg för ett tagsen.

när jag tänkte detta så blev jag rätt så sårad av detta.
detta skrev tindra in på sin blogg. många tar detta som sant.
Har märkt att man dömer folk väldigt mycket i hästvärlden.

"Ööö, hon har Kingsland pannband! Fyfan vad bortskämt!"  
"Asså hon har häst OCH går på ridskola. Seriöst!"
"Haha, kolla, hon har plastridstövlar!"

Och så vidare, och så vidare.
Hallåå! Vakna folket!


då jag själv rider på ridskola & har ''egen'' häst så känner jag mig nere.
jag rider på ridskola för att jag har kul där med kompisar. jag vill inte sluta bara för jag har redan lärt mig allt, men jag är där för skoj skull.

man ska inte bedömma folk så där, man kan bli illa till, jag kände, hur kan jag rida på ridskola igentligen?

& många säger att man inte lär sig någonting på ridskolan, men vad är det jag har gjort de senaste 7 åren? 
jo jag har lärt mig massor med saker.
när jag började på ridskolan, kunde jag inte galoppera själv var tvungen att ha ledare. hade världens dåligaste balans.
sen efter 1 år, bytte jag grupp till en större då jag hade utvecklat mig & kunde tom hoppa utan ledare.
sen 2 år senare bytte jag till en ännu större grupp då jag hoppade 60 cm.
sen har det typ gått 1-2 år i mellan, & när jag var 9-10 år så var jag skötare till 2 shetlandsponnyer, mina gamla grannar. skogsmullar, hade inte hoppat så mycket & så bygger vi upp en hinder på 1m som vi hoppar, med båda hoppade jag det med.

Att rida på ridskola är kul , man lär sig nya saker hela tiden!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0