prat på bdb om rätt ryttare till en ponny..

jo som några vet är det så att julia ska ju sälja Jamba pga av att hon blir 14 nästa år..
jo anledningen är att jag skrev att det är inte bara att jag vill ha den & så provrider dom t.ex. jamba & julia tycker att hon drar i munnen & har inte rätt sits & inte hänger med är ju inte ett bra hem för ponnyn?
bra hem handlar om att va mjuk i handen & följsam & sånt? tycker inte ni det?
jo tycker det & om man kollade på säsong 1 så var det ju rörligt i ''stallet'' att det låg grejer över allt? 
& om man har det så , så blir det ju samma med ridningen att det inte går att ha sina grejer så & sånt..
så det är ju samma med ridningen om man inte har fått sitsen än så ska man kunna få bättre sits & det kan ju hjälpa med att man kan träna den t.ex. att man står på en bom & gör olika grejer & man inte får nudda marken..?
& om jag hade en ponny som jag skulle sålt till så hade jag kollat på hur den red & sånt & så fick jag bestämma hur jag tyckte om den skulle åka med ryttaren..
detta var min åsikt om ny ryttare till en ponny..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0